MANTI

Author: admin // Category:

tarifi;

2 yumurta, tuz ve 1 bardak sütü karistirdim. (bu kesinlikle tavsiye edeceðim bir yöntem.. yeni keþfettim. Sütle yaptigim manti hamurunun tadi bambaska oluyor) Aldigi kadar un ekleyip, pürüzsüz bir hamur oluncaya kadar yaklasik 10 dk kadar yogurdum. 3 parçaya ayirip yuvarladim ve bir naylon torbaya koyup agzini baglayip buzdolabinin alt katinda 1 saat kadar dinlendirdim. Bu arada 1/2 kg yagsiz kiymayi 1 rende soðan, tuz ve karabiberle yoðurdum. Daha sonra hamuru teker teker bicak sirti kalinliginda acip bicakla karelere kestim. Ortalarina nohuttan biraz iri büyüklükte kiymali karisimdan koyup üçgen kapattim. Tuz eklenmis bol suda, mantilar suyun üzerine çkikip seffaf bir görüntü alincaya kadar (kaynadiktan sonra yaklasik 4-5 dk- böylece diri diri - al dente kivamda oluyor) hasladim. Bu arada 2 kasik tereyagini köpürünceye kadar eritip kirmizi toz biberle yaktim. 1 kasik domates salçasi ekleyip 1-2 dk daha karistirdim. Haslanan mantilari süzdüm. Bir tepsiye alip üzerlerine bir kaç kasik tereyagli sos gezdirip tepsiyi hafifçe sallayarak hepsini biraz yagladim. Üzerlerine sarmisakli yogurt, onun üzerine de kalan sosu gezdirip servis yaptim.
NUR SEYDAK

0 Responses to "MANTI"

Yorum Gönder