Su Boregi

Author: admin // Category:

hamuru icin arkadaslar :
8 su bardagi un koydum once sonra 5 yumurta kirdim 1tatli kasigi tuz koydum ve ilik su ile bunlari ozlu bir hamur halinegetirdim...
cok iyi yogurmakgerekiyor hic putur kalmayacak.. zaten yumurta cok oldugu icin cok guzel yoguruluyor...
sonra biraz 15-20 dk kadar beklettim bu arada icini hazirladim :
ben peynir kullandim koy peyniri ama eridi gitti...bence eksimik cokelek kullanmak daha mantikli.. peynirin icine bolcaaa maydonoz koydum.. (peynirive maydonozu blander'den gecirdim)ve yine ici icin bir kaseye sivi yag koydum...
sonra hamurlar dinlendi hamurlari 12 esit parcayaboldum...
bol un ile actim uygun olan tepsi boyunda..














diger tarafta bir tencere su kaynattim icine 1 tatlikasigi tuz attim 2corbakasigida sivi yag koydum kaynar halde beklettimocakta.. diger tencereye dekocaman tencereler bunlar yada tepside olabilir soguksu koydum ama bir surubuz attim icine de...il actigim yufkayi yagladigim tepsiye hic kaynamissuiya koymadan serdim..sonra acilmis bir yufkayi aldim ve kaynar suya koydum1-2 dakika hasladim vealdim hemen soguk suya koydum ama soguk olan suda pekbekletmememizgerekiyor hemen aldim suyunu suzdum ve tepsiyeyaydim.. yufkalar biraz yirtildi ama olsun boregin icinde belli olmuyormus..sikarken falan yirtildi:) tek tek yufkalari boyle hasladim bir kata sivi yag gezdirdim bir kata bolcaaaa peynirli mazlemeden koydum..

ben 2 yufkada bir malzeme koydum ama tarifte tek katmalzeme diyordu...istege bagli..son yufkayida haslamadan tepsinin en ustune serdim..uzerini de sivi yag ile yagladim.. guzellll kizarincaaldim firindan...yufkalar zaten pismis gibi oluyor yumurtadan dolayihaslaninca... ustukizarinca alirsiniz firindan...zor degil eger hamur acmaya eliniz yatkin ise coookkolay bir borek aslindaama zaman aliyor cokkolay gelsin..

sevgiler
ozge / istanbul

0 Responses to "Su Boregi"

Yorum Gönder