PASKALYA COREGI

Author: admin // Category:


Malzemeler:

500 gr un
3 adet yumurta ( ben iki tane kulandim)
50 gr margarin
100 gr pudra sekeri
1 cay bardagi ilik su
1 cay kasigi mahlep
minik yas maya
( bende kuru maya vardi onu Zeynep den tarif alarak
hazirladim- kuru maya 7 gr lik minik posetlerde satiliyor burada)
1 cay kasigi kirilmis findik ici
( ustunu suslemek icin- bizde yoktu koymadim)
1 fiske tuz( ben yarim cay kasigi kulandim)

Hazirlanisi:

Kuru mayayi bir bardaga koyup ustune bir cay kasigi seker koydum,
elimin dayancagi kadar sicak su ustune doktum. kabarmasini bekledim.
bir yandan unu bir kaba bosalttim. mayam hazir olunca una ekledim.
sonra iki yumurtadan birisinin sarisini bir kaba ayirip, kalan yumurtalari
mahlep'i pudara sekerini yagi suyu ilave ettim. (Ben mayayida
sulandirdigim icin kulandigim su miktari bir cay bardagindan daha
cok oldu ama sonuc kotu olmadi.)
Butun malzemeleri bir guzel yogurarak kulak memesi kivaminda
bir hamur elde ettim. Hamurun ustunu ortup 40 dak kadar biraz
sicak bir yerde biraktim. Hamurum sismisti bu 40 dak sonunda.
Sisen hamuru 9 esit parcara ayirip, ortasi birazcik kalinca uclari ince
20 cm lik cubuklar haline getirdim. ( bunu unlu bir tahta uzerinde
yaparsaniz daha iyi olabilir)
Uc cubugu bir araya getirip sac orgusu gibi orup yaglanmis tepsiye
dizdim. Ustlerine kalan yumurtamin sarisini surdum.
firina verdim 20 dak sonra mis gibi kokular gelmeye baslamisti
firinda 30 dak icindede tam olarak pismisti. Zaten goruntusundende
pistigini anlarsiniz. Istanbuldaki beyaz firininki kadar guzel
olmasada guzel bir paskalya coregi oldu.


Afiyet olsun.
Sevgiler
Sedef

0 Responses to "PASKALYA COREGI"

Yorum Gönder