ELMALI BADEMLI KEK

Author: admin // Category:



ELMALI-BADEMLI KEK

Malzemeler
25 gr maya 50 gr margarin ya da tereyagi
200 ml.süt
1 cimdik tuz
4 silme yemek kasigi bal
3+ 1/2 su bardagi un (yaklasik olarak)

Ic malzemesi
2 adet elma
50 gr badem(iri dövülmüs)
100 gr. oda sicakliginda margarin ya da tereyagi (ben yarisini ancak kullanmisimdir)
4 silme yemek kasigi seker
1 yemek kasigi tarcin
Üzeri icin cirpilmis yumurta

Yapilisi
1-Mayayi bir kaba ufalayin(ben kuru maya kullandim)
2-Margarini eritin ve sütü ekleyin.Mayanin üzerine döküp, mayayi eritin.
3-Karisima,tuz,bal ve unun cogunu ekleyin.(unun hepsini boca etmeyin ki hamurun kivamini iyi tutturabilin).Esnek bir hamur olana kadar yogurun ve mayalanmasi icin,uzeri bezle örtülü olarak 30 dk.bekleyin.
4-Bu arada elmalari rendenin iri tarafiyla rendeleyin ve bademleri iri sekilde dövun.(bademler agizda hissedilecek gibi olamli)
5-Mayalanan hamuru,hafif unlanmis hamur masasina alin ve biraz daha yogurun.Merdane yardimi ile yaklasik 30*40 cm. ölcülerde acin.
6-Oda isisindaki yag ile yaglayin,üzerine elma,seker,tarcin ve bademleri yayin.Hamuru rulo haline getirin ve 12-14 parcaya kesin(ben 13 parcaya kestim).
7-Kesmis oldugunuz parcalari yaglanmis kelepceli kaliba (24 cm.lik kullandim ama daha buyugu de olur)bir cicek olusturacak sekilde döseyin. 30 dk.üzerleri örtülü olarak mayalanmaya birakin. 8- Üzerine iyice cirpilmis yumurta sürün ve 200C firinin en alt gözünde 30-35 dakika pisirin.(Yine de kontrol ederek alin kekinizin pisip pismedigini)'
P.S:Piserken elmalarin suyu aktigi icin kalibin kelepceli kismi yapisiyor ve acmak biraz zor olabiliyor ama tahta bir spatula cok yardimci oluyor. Afiyet olsun,inanilmaz leziz bir Isvec keki.

Aysegul Lif

0 Responses to "ELMALI BADEMLI KEK"

Yorum Gönder