TARATORLU BÖRÜLCE

Author: admin // Category:



Malzemeler:
1 kg borulce
4-5 dis sarımsak
1 cay bardagi zeytinyagi,
1 limon
Ekmek ici(Tercihe gore ekmegin kabugu) --miktar ne kadar uygun gorurseniz--
Tuz.

Yapilisi:
Borulceler taze fasulye gibi ayiklanir ve rengi degisinceye kadar suda haslanir....
Borulce, haslandigi kapta sogumaya birakilir...

Taratoru icin sarimsaklar tuzla iyice dovulur,
Sarımsaklara azar azar once yag sonra limon ilave edilir..
Arzuya gore ekmegin ici veya kabugu da taratora ilave edilir....
Tarator Sogumus borulceye dokulur, Taratorlu borulce yaklasik 1-2 saat buzdolabinda bekletilir ve servis edilir....
Afiyet olsun....:)

Işıl Özten

Benden notlar:
* İstanbul'da borulce bulmak kolay olmadi o yuzden İzmirden ozel sipariş ettim borulceyi:)
* Taratorun sırrı, malzemeleri yavas yavas eklemekte ve mayonez gibi bir kivam tutturmakta....Tabi mikser de isterseniz devreye girebilir.Ben tercih etmiyorum.Onun yerine ekmek parcaciklariyla kivam tutturuyorum, daha lezzetli oluyor...
* Borulceyi hasladigimiz suyu atmayin, borulce suyuna tarhana corbası cok hos oluyor:)
* Haslanma suresi borulcenin taze olusuna gore, borulceyi daha kucuk parcalara ayirmaniza gore kisalabilir ancak tam bir sure veremiyorum.

0 Responses to "TARATORLU BÖRÜLCE"

Yorum Gönder