Çikolatalı Cevizli Browni

Author: admin // Category:


30 ağustosta oğlumla browni pişirdik ve sıcak sıcak dondurmalı yedi tarif
aşağıda arkadaşlar nerden kaydettim şimdi hatırlamıyorum ama çok güzel
oldu.... Birde yapımı çok pratik oldu çikolatayı şek şekin içine koydum
parça parça kaynamış suyun içine oturttum erimeye başlayınca tereyağınıda
içine koydum yine bekledim bir süre eriyince içine şeker pekmez su koydum
tahta küçük kaşığım var biraz karıştırdım yumurtayıda kırdıktan sonra
kapağını kapatıp çalkaladım... Sonrada ezdiğim cevizleri ilave ettim yine
çalkaladım... Çok pratik oldu...
Ilık hali ile yanına dondurma koyup servis ettik... Oğlum pişmeden tabakları
sıyırmaya bayıldı her tarafı çilolata oldu....)

Sevgiler
Esra Tuncer ER


Brownie (Çikolatalı Cevizli Kek)

9 Kişilik
1 porsiyonu 332 kcal


Malzemeler

* 120 gr (bir buçuk paket) NESTLÉ CLASSIC Bitter Çikolata
* 50 gr tereyağı
* bir buçuk çay bardağı şeker
* 2 yemek kaşığı pekmez
* 1 paket vanilya
* 2 adet yumurta
* 1 su bardağı un
* 2 silme yemek kaşığı NESTLE Kakao
* 1 tatlı kaşığı karbonat
* bir tutam tuz
* 1 su bardağı doğranmış ceviz

Hazırlanışı

1. Fırını 170 derecede (turbo 150 derece) ısıtın. Küçük bir fırın kabının
içini (kenarlarını da kaplayacak şekilde) alüminyum folyo ile kaplayın.

2. NESTLÉ® CLASSIC Bitter Çikolata 'yı elinizle küçük parçalara bölün. Sıcak
su banyosu üzerinde devamlı karıştırarak eritin. İçine tereyağını ilave edip
tereyağı eriyinceye kadar karıştırın. Sıcak suyun üzerinden alın.

3. Erimiş çikolata karışımına şeker, pekmez, 1 yemek kaşığı su ve vanilyayı
ekleyin, tahta bir kaşıkla iyice karıştırın.

4. Çikolata ılındığında içine 2 yumurta ilave edin. Mikser veya çırpma
teliyle, yumurtayı 4-5 dakika kadar çırpın. Cevizi ilave edip tekrar
karıştırın.

5. Un, NESTLÉ Kakao ve karbonatı eleyerek bir tabağa alın. İçine bir çimdik
tuz ilave edin ve hepsini karıştırın. Unlu karışımı çikolatalı karışıma
ekleyin. Tahta kaşık ile iyice karıştırın. Yoğun kıvamlı bir kek hamuru elde
etmiş olacaksınız. Hamurunuzu önceden hazırlamış olduğunuz kalıba boşaltın,
üzerini bir bıçak yardımıyla düzeltin.

6. Sıcak fırının orta rafında 30 dakika fırınlayın. Kekin ortasına
batırdığınız kürdana birkaç kırıntı hamur yapışmış olacaktır. Fırından
çıkarıp tel ızgara üzerinde bekletin. Oda ısısına geldiğinde tersyüz edip
folyoyu sıyırın. Tekrar tersyüz edip kare parçalara bölün. Ilık veya soğuk
olarak servis yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun

0 Responses to "Çikolatalı Cevizli Browni"

Yorum Gönder