Pırasalı ve Mantarlı Kiş

Author: admin // Category:



Pırasalı ve Mantarlı Kiş


Kiş hamuru için malzeme

o 200 gr un
o 100 gr oda ısısında tereyağ
o yarım çay kaşığı tuz
o yarım çay bardağı kadar soğuk su

Yapılışı

1. Un,tuz ve küçük küpler halinde doğradığım yağları bulgur görüntüsü alana kadar parmak uçlarımla ufaladım.
2. Daha sonra buzdolabında soğuttuğum yarım çay bardağına yakın suyu ilave edip hamur haline getirdim.(bu aşamada su miktarını siz ayarlıyorsunuz.eğer döktüğünüz su fazla gelirse çok az un ilavesi yapabilirsiniz).
3. Hamuru top haline getirip üzerini nemli bir bezle örtüp buzdolabına koydum.
4. Kişin üzerine dökülecek karışımı hazırlarken hamurum da dolapta içini çekip toparladı.


Üzeri için

o 3 çorba kaşığı kadar zeytinyağı
o 2 iri pırasa
o 350 gr mantar
o 1 su bardağı kaşar veya tulum rendesi
o 1 su bardağı süt
o 1 çorba kaşığı tepeleme un

Yapılışı

1. Pırasa ve mantarları yarım cm kadar kalınlıkta dilimledim ve tercihen derince bir tavada(vog tavası gibi) önce pırasaları soteledim.
2. Pırasalar pişince mantarları ilave edip saldıkları suyu tekrar çekinceye kadar bekleyip ocağı kapattım.
3. Ayrı bir kapta önce yumurtayla sütü çırptım sonra rende peynirimi ilave edip sebze sotemle karıştırdım.
4. Kiş hamurumu dolaptan çıkardım ve kelepçeli (veya aşağı yukarı o büyüklükteki herhangi bir tart kalıbına)kalıbımın tabanına elimle eşit kalınlıkta yaydım.
5. Kenarlarından 2 cm yükseklikte yukarı doğru yükselttim.
6. Üzerine sebzeli karışımı boşaltıp 180’ lik ısıdaki fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.
7. Ilınınca tabaklara servis yaptım.

Afiyet şeker olsun:)
Çiğdem Eryener



0 Responses to "Pırasalı ve Mantarlı Kiş"

Yorum Gönder